tisdag 3 maj 2011

VÄLKOMMEN TILL emma på sjöaslätt


Välkommen!

Välkommen till min blogg!


Varför vill jag börja blogga?

Jag är en kvinna 60+, jobbar heltid som rektor för en friskola, gift, 6-barnsmor och 7 barnbarn.
Mitt stora intresse förutom det jag just nämnde är shopping!

När barnen var små gick klädkontot till dem och jag sydde och stickade det mesta. Klädintresset har jag burit med mig under åren, ja ända från barndomen. Brukar skylla på att min pappa var inköpschef på en klädfirma.

Nu handlar jag nästan bara till mig själv och kände att det börjar bli too much. I min ålder kan man inte välja de stora klädkedjorna, måste ha kvalitet som håller in och lyfter upp!
Läste boken "Modemanifestet" och tänkte: ett års klädshoppingdetox måste jag kunna genomföra, eller börja med ett halvår?!
I dag var det andra dagen på mitt beslut och två väninnor och jag skulle göra kärringarallyt, då man gör en bilrunda och handlar ost, kläder, skor osv på vissa utvalda outlet.
Osten gick bra, men klädbutikerna!.....
Det kändes nog som för en som varit alkoholist och första dagen på sin spritfria tid, besöker systemet!
Klarade jag det? Ja, med undantag av en morgonrock, som min man ska få ge mig på Mors Dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar