fredag 20 maj 2011

Klädshoppingdetoxmånad

En del frågar hur det går att låta bli att köpa kläder.

Ja, det har ju inte gått en hel månad än, snarare tre veckor!
Några tycker att det är väl inget. Så säger de som handlar kläder två gånger om året.
För mig är det annorlunda, som alltid kollar klädbutiker och dessutom slinker in när jag passerar dem.

Låta bli att passera är det bästa eller blunda när man passerar!

En sak jag märkt är att när jag läser lokaltidningen, bläddrar jag förbi annonserna,
som jag förr brukade lusläsa.
Kanske rea någonstans, nyöppnad affär, lansering av ett nytt märke.

När jag läser Femina som handlar så mycket om kläder, där tänker jag när jag ser något snyggt:
Har jag något liknade i garderoben, som jag kan kombinera på det här sättet?

En annan positiv grej när jag står och tittar in i min garderob och tänker:
På lördag är jag bortbjuden, det är detta jag har att välja på, låt fantasin spela!

Det gör den!

Jag behöver inte köpa mig en lördags-topp!

1 kommentar:

  1. Duktig du är tjejen!
    Härom dan kom Christine och sa att nu tänker jag rensa i din garderob, va!?
    Gode Gud tänkte jag, klarar jag detta?
    Hon är stenhård, såå mycket kläder som jag kan ta bort, men det svider lite...har tittat på högen som ligger på golvet några dar, nu är jag trött på den och redo att skicka iväg det..(tror jag)Bless Ewa

    SvaraRadera