lördag 7 maj 2011

Köpfrestelse

Två eldprov på samma vecka - när det gäller klädköpsfrestelse alltså!

I helgen besökte vi goda vänner där frun i familjen har en affär med kläder och inredningsartiklar.
Jag brukar älska att besöka vännerna och affären och prova det senaste
- och handla förstås!
Hade bestämde mig innan att inte ens prova!

Men inredningsartiklar?
Såg en jättesnygg ljusstake, som jag inte kunde motstå.
Blir det så att jag kommer att handla en massa inredningsprylar, som jag har alldeles tillräckligt många av ?
Nej det är nog bara i början
- och ljusstaken är snygg! ... eller?

PS. Största frestelsen - en brun solklänning med träpärlor på, men jag provade den inte!!
PS PS Apropå kläder och mode - såg "Djävulen bär Prada" på TV ikväll, faktiskt bra!!

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat att du klarade dig!! Jätte fin ljuslykta. Ska bli spännande att se hur många nya inredningsprylar som kommer flytta in framöver ;)
    Jag gillar också filmen!

    Kram
    Johanna

    Ps. Du måste gå in på inställningar och ändra så att man kan kommentera med namn och som anonym med, svårt för dom som inte har konto annars.

    SvaraRadera
  2. Ja! Mamma
    Det tycker jag verkligen glädje att du gjorde blogg det räcker för mig! Jag behöver inte göra egen blogg. Du skriver bra på din blogg som jag ser.Ha gott. Sebastian

    SvaraRadera
  3. Ljuslyktan är bara helt underbar! Kan tala om att den heter Drottningholm, passar för en drottning som du! Kram

    SvaraRadera
  4. 5 tips hur du skapar en fungerande bas garderob:

    1) En regelbunden garderobsrensning är ett måste! Rensa bort alla plagg som känns urtvättade, tråkiga och som du inte har använt på länge..dessa kläder brukar bara ta plats i din garderob! Återvinn, ordna ett "byta-kläder-party" med dina väninnor eller skänk bort.
    2) Plocka fram alla de plagg och accessoarer som du verkligen tycker om och som du trivs med! Börja bygga matchande kombinationer kring de plaggen.
    3) Fundera på din personliga stil – vad säger den om dig? Vad vill du uttrycka?
    4) Vi ser alla olika ut – lär dig tycka om din figur! Nu gäller det att hitta kläder som framhäver det bästa hos dig!
    5) Fokusera på dina finaste tillgångar - det finns bara en som du!
    Kram Ewa :))

    SvaraRadera