torsdag 28 februari 2013

Mina flickor





I dag har Maria namnsdag.

Jag har en dotter som har det som andranamn. Firar man det?

Ja, jag tycker man ska ta alla tillfällen att fira!

Nu är det lite speciellt när man bara har en dotter, så i går var vi på bio hon och jag.
Vi fikade innan förstås och pratade, som det inte blir så många tillfällen till på tu man hand.
Frågade om hon tyckte det var skönt att jag inte var hennes chef längre.
Det tyckte hon.
Nu är jag bara mamma.
För er som inte vet så var jag hennes rektor alltsedan hon började jobba på kristna skolan som lärare.

 Mariadagen är lite speciell eftersom jag för 36 år sedan födde en dotter på den dagen,
men som inte överlevde förlossningen.
Det var traumatiskt, men ändå en parentes i livet.
 Det går att gå vidare och året därpå födde jag en välskapt gosse!

Nu är det ju lite speciellt med döttrar för en mamma,
även om jag är jätteglad för mina fem pojkar!

Det fantastiska är att med årens lopp får jag döttrar.
På bilden syns två av de extra döttrarna som lagts till familjen tack vare mina söner.
.... och det finns två döttrar till!

Roligt för dottern också med extra systrar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar