fredag 8 februari 2013

Säg Marabou "m", det räcker!









I onsdags var dottern och jag på bio, Les Miserables.

Det var  verkligen en bra och sevärd film!

Ganska lång men duktiga skådespelare och innehållet - det goda segrar över det onda!
Det om något behöver man se i dag, då det finns så mycket ondska, näthatet för att bara nämna något.

Vi fikade först (hörde att fika och köande kännetecknar oss svenskar!) Biogodis också, tänker jag.
Mitt har alltid varit "m".

Minns när jag och min bror var på bio för måånga år sedan och jag välte ut min m-påse
så alla kulor rullade ner för det lutande golvet och det var under en tyst och känslosam scen!

Så är det ju så här att när dottern tog en, tog jag tre kulor!
Varvid jag väl hemkommen började få ont i en tand!
Jag hade känt av och till under en tid, men nu gjorde det riktigt ont!
Så i går morse ringde jag tandläkaren och fick komma akut.
I den här åldern tänker man inte på att det kan göra ont, utan hur mycket det kommer att kosta!
Det var inflammation i en rot till tanden, så det blir rotfyllning mm.

Det berodde inte på "m" sa han, utan detta har jag haft i ca 10 år!
 ... och så småningom visar det sig!

Ja, det blir en lång och dyr historia, suckar jag i mitt inre.
Men Les Miserables var bra, så se den!

Med eller utan "m"!

1 kommentar: