onsdag 20 februari 2013

Den som söker...









Fastän det är full vinter ute vill jag försöka göra vårlikt inomhus.

Tycker det är dags !

Så jag bestämde mig för att byta kuddar till något blommigt.
Nu för tiden tänker jag: Har jag något passande? Behöver jag köpa nytt?
Oftast inte! Jag visste att jag hade två blommiga kuddar i min vind.
Ja, det är min, därför att maken har en egen vind med sin - förlåt - "bröte" som man säger på småländska!
Tycker jag har full koll på min vind, skulle kunna gå in där med förbundna ögon och hitta vad jag söker.
Så trodde jag, tills jag började leta efter kuddarna!
En hittade jag efter lite letande, men inte den andra. Däremot hittade jag "god jul" bokstäver i trä.
De har jag letat efter i två jular utan att hitta. Köpte dem för två och ett halvt år sedan då det var väldigt inne.
Helt plötsligt var de där i en låda!

Minns när barnen var små och letade efter försvunna saker.
"Be till Gud" sa jag, så hittar ni vad ni söker!
 En gång hörde jag en av dem säga till den andre: Hann du be?
Ja, ja får väl se om jag hinner be, om den andra kudden alltså! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar