fredag 22 februari 2013

Misstänkt?







I går var jag i stan, alltså Jönköping.

Gick några ärenden innan  jag skulle träna (så fick jag det sagt!).
 När jag skulle passera Hoppets torg höll polisen på att sätta upp plastband så ingen skulle kunna passera.
Folk började samlas och man frågade varandra: Vad har hänt?
Man trodde det var ett rån. Fler polisbilar slöt upp så det var sammanlagt sex stycken.
Nu hörde vi att någon placerat ut en slags bomb utanför banken på ett av torgen.
Stod och tittade en stund, sedan började jag gå en omväg för att ta mig förbi platsen.
Plötsligt kände jag någon rycka tag i min arm bakifrån och vände mig om och såg att det var en polis.
"Jag tog fel." sa han när jag vänt mig om.
Funderade vad han menat. Men fick förklaringen i morse när jag hörde på nyheterna.
Man hade anhållit en kvinna som placerat den fejkade bomben.
Antagligen sökte de en liten blondin i svart jacka!

Jag håller på att läsa en bok om Jack the Ripper, så jag var väl lite skärrad inombords.
Allt gick bra och allt är lugnt!

Fast Sebastian var lite orolig på kvällen när vi pratade om det och sa med eftertryck:
- Om polisen hade tagit dig, så hade jag kommit och räddat dig!

Vilken hero!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar