måndag 18 februari 2013

Ett sätt att spara pengar







I lördags skulle jag till Alingsås, träff med Kvinnor i nätverk

Det är en välsignelse att det finns GPS!
Jag är så virrig när jag ska hitta någonstans.
Vad enkelt, bara skriva in adressen och så plötsligt är man där!
Ja, så plötsligt går det ju inte om man inte kör så fort bilen går förstås. Det gör man ju inte, bara ibland!
När man kör på riksväg 40 mot Göteborg kommer man efter några mil från Jönköping till några mackar som ligger i en hög, kan man säga, alltså tätt. Där är det plötsligt 70.
Antagligen för att man i lugn och ro ska kolla om man inte behöver tanka!
Bilen framför mig höll 70, så det var bara att sakta ner. Jag behövde inte tanka, så därför hade inte jag tänkt sakta ner.
För det gäller väl bara dem?
Men tur var att bilen framför körde 70, för minsann stod det inte en polisman och sköt med sin "pistol" rakt på mig!
Jag kollade hastighetsmätaren och andades ut!

 Kom på en krönika som Tomas Sjödin skrivit. Hans fru hade sluppit fortkörningsböter och med glädje konstaterat att hon sparat massor med pengar! Hon skulle köpa nya skor för de pengar hon sparat!

Det hade ju jag också gjort, sparat pengar.
Så vad ska jag köpa?
Funderar mycket på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar