måndag 4 februari 2013

Falleri fallera falleralla









Många med mig inser att julen, ja hela december givit oss välfärdsproblem!

Det handlar om vikten!

Vi i västerlandet äter för mycket och ofta fel mat.
Inte alla, men utbudet är så stort och det är svårt att stå emot.

Michelle Obama hade ett tydligt mål när hon flyttade in i Vita Huset, att bekämpa den växande fetman i landet och startade en rörelse " Let's move"

65% av världens befolkning lever i länder där övervikt och fetma dödar fler än undervikt.
Nästan 43 miljoner barn under 5 år var överviktiga. Fetma går att förebygga!

 Man ska aldrig handla hungrig, jag vet!
Man ska alltid följa den uppskrivna listan, jag vet!
Man ska aldrig ta om, jag vet!

Förra veckan skulle vara en fastevecka, se mittbilden!
Det funkade jättebra, särskilt när man kan pressa frukter själv i en råsaftscentrifug.

Denna veckan ska vara en "sparsam på kalorier vecka" se översta bilden!

Var kommer semeltårtan in?
Ja, den halkade in i lördags.
Plötsligt bara fanns den där i en kartong och den var jättegod!
Vad kan vi dra för slutsats?
Att man är bara människa rätt och slätt och faller för frestelser ibland.

Men det var faktiskt enda fallet på hela veckan, så jag känner mig nöjd trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar