söndag 2 oktober 2011

Symfoni

I morgon firar vår dotter och hennes man 13-årig bröllopsdag!

Som vanligt frågar man sig vart åren tagit vägen: Tänk redan 13 år sedan!

Jag minns inte när min man och jag firade 13 år, men jag minns när mina föräldrar gjorde det.

Jag var 8 år då och tyckte väl att jag skulle uppvakta dem på något sätt! Tog mina sparpengar och gick till kiosken och köpte en chokladask, Symfoni hette den. Det var tunna chokladplattor av mörk choklad, som jag minns var jättegoda!
Jag slog in asken i vitt papper och klippte ut bokstäver i olika färger. Minns att jag hade pappersark i olika färger med klister på baksidan. Så skrev jag med dessa bokstäver:
Tänk redan 13 år sedan.
Mina föräldrar uppskattade uppvaktningen.
Faktiskt så nålade de fast omslagspapperet på väggen, där det satt i flera år.

Nog måste de tyckt det var lite lillgammalt att skriva så, för en som inte var född när det begav sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar