tisdag 4 oktober 2011

Den svarta bibeln

För ett antal år sedan ville Sebastian ha en stor svart bibel.
Jag skickade efter en men den som kom var brun.
Förklarade för honom att det blivit fel, men övertalade honom (trodde jag) att det var OK med en brun.

Efter en tid upplevde en väninna att hon skulle ge Sebastian en bibel. Hon visste inget om vad som hänt. En dag när hon kom till A6 köpcenter fick hon se Sebastian stå utanför och vänta på bussen. Hon gick fram till honom och frågade om han ville ha en bibel.
Han lyste upp och så gick de till bokhandeln på A6 och köpte - en svart bibel!

Han var överlycklig när han kom hem sin svarta bibel och jag frågade varför det inte dög med en brun.
- Pastorer har svarta biblar och jag vill bli pastor, säger han.
Det är inget fel på självförtroendet.
Han hade bett till Gud varje dag sedan han fick den bruna, att han skulle få en svart! .

Kom att tänka på den här händelsen i går, för jag hade sagt att han skulle hjälpa till och be för ett problem.
- Ja, ja, sa han, det kan jag göra.
Denna vecka är han på korttidsboende och jag skickade SMS till honom på kvällen och påminde om böneämnet.

-Vila i Gud, morsan! svarade han

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar