onsdag 19 oktober 2011

Att hålla ut

Ibland kan jag känna mig lite ytlig när jag skriver
- det är ju inte precis några djupa ämnen, eller existentiella frågor jag skriver om.
Å andra sidan känner jag mig rätt nöjd med min barnsliga Gudstro!

Så låt oss återgå till det ytliga!

Ska försöka som jag skrev tidigare, att fortsätta med min klädshoppingdetox ett tag till.
Känns lättare om man inte har ett datum, så - kanske året ut?

Ett tag tänkte jag
- om jag går ner ett par kilo, som inte skulle skada, så kan jag ha det som morot för att få börja handla igen!
Men det är lättare sagt än gjort.
Varje måndagsmorgon börjar jag "att gå ner i vikt"
- och slutar varje måndagskväll!!!

Hur svårt kan det va´?

Förstod när jag läste tidningen i går att det är svårt.

Nu ska ni få se hur lång tid det tar att promenera bort:
en dubbeldaim - 87 min,
en syltmunk - 58 min
en bit rabarberpaj (utan vaniljsås) 57 min
en croissant - 43 min
en muffins (170 g) - 3 tim och 20 min!
Deprimerande eller hur?

Ska sluta med en rolig grej!

Att umgås med barn på dagarna är roligt.
Min dotter Johanna hörde av en av sina elever följande kommentar, när hon påpekade något han gjort:

Jag hörde vad du sa, men jag glömde bort att lyda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar