fredag 14 oktober 2011

Om man bara vill tillräckligt så...

Stockholm i mitt hjärta..

Får jag en chans att åka till Stockholm så tar jag den!
I onsdags hade Friskolornas Riksförbund en utbildningsdag, som jag och en kollega Eva anmält oss till. Den skulle handla om alla nyheter inom skolvärlden och det är många!

Vi bokade tågbiljetter till tisdag middag, eftersom kursen skulle börja tidigt onsdag morgon.

Som jag säkert skrivit om förut brukar jag ta mig en löparrunda på morgonen och avsluta med ett dopp i sjön. Så gjorde jag också i helgen trots frost och kyla.
När jag vaknade på måndagsmorgonen förstod jag att jag fått blåskatarr. Tänkte att det går väl över, samtidigt som jag visste att det aldrig gjort det av sig själv alla de gånger jag haft blåskatarr. Penicillin var det enda botemedlet. Tyckte ändå att det gick bra på måndagen, men på kvällen förstod jag att det här klarar jag inte utan penicillin!!!

På natten låg jag och tänkte på hur jag skulle lösa det hela. Om jag tar med ett urinprov till vårdcentralen och hänger på låset kl 8 och stannar kvar till jag får pratat med doktorn och fått ett recept och sedan åker till apoteket så hinner jag med tåget.....

På vägen till apoteket ringde Eva och berättade att hon fått migrän och var på väg hem från skolan för att kurera sig, så kunde vi ses vid tåget.
Vill man något extra mycket så...

Vi kom iväg ätande Alvedon och penicillin och hade det jättebra i Stockholm!
En intressant kurs, lite shopping, andas storstadsluft och känna pulsen!

Jag vill inte flytta till Stockholm, men suga på en Stockholmskaramell då och då är inte så dumt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar