söndag 16 oktober 2011

Gör jag så gott jag kan, eller?

Nu har det magiska datumet passerat då jag hållit upp med klädköpet i ett halvår. 

Det har gått lite vingligt genom att jag fick kläder i födelsedagspresent i somras, gills det?
Har klimatet och miljön blivit bättre genom att jag inte handlat?
Har plånboken blivit tjockare? Nej, tvärtom tycker jag.

Vad har blivit bättre? Möjligen att jag tänker efter före, innan jag handlar och tänker:
Har jag inte något liknande redan?

Tänker jag ge upp nu?

Nja, ska nog försöka hålla ut ett tag till.
Ska jag inte belöna mig för jag har varit ståndaktig?

Jodå! I fredags köpte jag ett par plagg, ja tre om det ska vara noga.
En tröja, ett linne och en sjal, de två sista på rea om det nu är någon tröst.
De plaggen var ju redan tillverkade, så miljön och klimatet fick ju sitt!

Fy, vad svårt hur man ska tänka! Hur som helst tänker jag försöka hålla ut fram till jul i allafall!

Nu minns jag, en vit kjol köpte jag ju också!

Hur kunde jag glömma det hi, hi!

1 kommentar:

  1. Jag är imponerad av dig och tycker du har varit jätte duktig!!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera