torsdag 29 september 2011

Stackars stora starka karlar

Det talas och skrivs mycket om orättvisan i samhället gentemot kvinnor.

Jämställdhetens vågor går höga!

Men vi kvinnor blir inte misstänkliggjorda på samma sätt som män.

Ett exempel:
I somras gick jag förbi en förskola, som gränsade till en gångväg. När barnen såg mig sprang de fram till staketet och frågade på barns vis:
Vart ska du?
Vad heter du?
Jag svarade på deras frågor och pratade med dem en stund.
Fröknarna stod en bra bit därifrån och pratade med varandra.
Så slog mig tanken:
Om jag hade varit en man hade säkert åtminstone en av fröknarna kommit fram och misstänkt frågat vad jag ville.

Man vill att fler män ska jobba på förskolan, men ändå inte, för man kan ju aldrig veta, även om alla måste lämna utdrag ur polisregistret.

Hurdana ska män vara för att passa in?

I TV programmet "Landet Brunsås" fick man reda på att hälften av alla män är överviktiga,
men att kvinnor tycker de ska äta kött, potatis och sås och inte sitta och peta i en grapefrukt!

De ska vara mjuka inuti, och hårda utanpå, eller?

Alltså vältränade.

Hur ska en man kunna vara till "måte"? ( småländska för duga).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar