fredag 28 februari 2014

Från kaos






Hur ska hon få ihop de där bilderna?
... tänker du nog.

Ibland blir det pannkaka av det man gör. /bild 1/

Man tänker så rätt och vill så väl, ändå blir det fel.

Jag skrev krönikor i en tidning, som hette Trons Värld under 90-talet.
Håller på att sammanställa dem till en bok.
Jag skrev för hand då! och nu skriver jag in dem i datorn.
Vad som slår mig är hur trosviss jag var på den tiden!
Litade på Gud i allt och sökte hans ledning för varje dag.
Gör du inte det nu? Jo, på sätt och vis, men inte så totalt som då.
Jag läser att jag gick från klarhet till klarhet och växte i tron! /därav bilden på trappan/
Läste hur Gud uppmanade mig att ta kontakt med vissa människor,söka upp dem, per telefon eller brev .
Och det visade sig ofta vara mitt i prick!

När jag är på Tehuset en timme innan vi öppnar, är jag där ensam och då brukar jag be till Gud för den dagen.
Det härliga är att jag antagligen genom detta nu hör Gud leda mig i vad jag ska göra!
"Köp blommor till den personen eller ring henne i dag osv."
Häftigt!
Det är bara att tuta och köra!
 /Därav tågbilden, lite skev bild kanske, eftersom tåget brukar vara försenat!/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar