måndag 3 mars 2014

Teknikens under






Ska man erkänna sina tillkortakommanden?

 Det här med väderstreck tycker jag är ett mysterium.
Och så det här med teknikens alla konstarter!

Ta detta med bilbarnstolar!
För det första att få fast den i bilen och för det andra få säkerhetsbältena att komma på rätt ställe.
Detta gäller ju nuförtiden skjuts av barnbarn.
När våra barn var små, hade vi en Klippans barnstol till den förstfödde.
Han satt bakåtvänd i framsätet och mådde dåligt av det.
Det tror jag för han skrek som en gris hela tiden.
Vid ett tillfälle skulle jag under körning försöka få in en napp i hans mun - och körde i diket!
Efter det använde vi inte bilstolar till någon av våra sex barn!
Vad oansvarigt kan man tycka, ja men det var nog ingen tvång på det då.

Nu är jag inte emot bilstolar om ni tror det, men de är svåra att använda tycker en oteknisk farmor/mormor.

Så det här med mobiler och paddor.
Nog förstår jag i stort hur de funkar, men det fyraåriga barnbarnet är bättre!
Hon brukar berätta hur många följare hon har!
I dag var jag hos pojkbarnbarnen som är tio och tolv, som satt med sina datorspel.
De försökte förklara hur det funkade.
Tror ni jag fattade?

Och så "törstiga Harry" .
Många gånger har jag fått förklarat varför han dricker, ända sedan jag själv gick i skolan, men nej!
Trots detta hade jag väldigt högt betyg i fysik, högre än maken som kan så mycket mer.
Fel på betygsystemet?
Antagligen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar