onsdag 12 februari 2014

Heja Jens!





Vilken Jens menar du?

Jens Spendrup, Svenskt Näringslivs nye vd.

En mediastorm i helgen, men enligt mig en storm i ett vattenglas.

Jag har varit med i Svenskt Näringsliv under min rektorstid och aldrig upplevt något kvinnoförakt,
eller att kvinnor inte skulle vara kompetenta! Jag är inte heller feminist och det står jag för!
Jag vill heller inte ha någon etikett på mig, mer än "kristen kvinna etikett".
Efter Jens förklarande i Nyhetsmorgon i morse kunde ändå inte Tilde och Peter nöja sig.
De provocerade för att få ett erkännande om att kvinnor i bolagsstyrelser inte är önskvärda!
Men se det lyckades inte!

Under 80 och en bit in på 90-talet var jag ju med i Aglows Sverigestyrelse.
(Aglow är en kristen kvinnoorganisation, kommen från USA)
Vi hade många amerikanska kvinnor, som talare på konferenser.
Eniga om att det är synd om svenska kvinnor, för de kämpar och kämpar för att bli som män!
En kvinna Cindy Jacobs, minns jag sa att detta kommer från vår Drottning Kristina (på 1600-talet)
 som önskade att hon var en man och gick klädd i manskläder!
Är det det arvet som gör att det inte är PK att bejaka sin kvinnlighet??

Läste ett uttalande från den stora Robocopstjärnan, svenske Joel Kinnaman,
som ansåg att de amerikanska kvinnorna är mycket mer fria än de svenska.
De tar för sig, men behåller sin kvinnlighet!

Jämställdhetsdebatten är på en alldeles för låg nivå och tjänar fel syften i Sverige!
Har ni sett programmet Fittstim?
Såg inte men hörde att en kvinna där vägrade berätta könet på sitt barn!
På min fb har jag lagt in ett inlägg av Blondinbella, läs!

Är du arg igen?
Ja, faktiskt!
Låt pojkar vara pojkar och gilla äventyr
och flickor vara flickor med sina dockor!
Ja, jag vet att det finns undantag!

Men "hen" finns inte!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar