fredag 7 februari 2014

Arg i dag





Förr fanns det något som hette: Arg idag, i Expressen.
Det tog upp sådant som irriterat läsarna.
Förresten "läsare" kallades de som trodde på bibeln och försökte följa den.
Hela samhället, eller stora delar av det hade fokus på bibelns principer.

När Jönköpingsposten startades var det en kristen tidning.
Det innebar att man inte hade några bioannonser i den.
En gång var chefredaktören bortrest och hans bror satte in en bioannons, utan bild, bara text.
När Hamrin, som han hette, fick se detta avskedade han sin bror!
Vi kan tycka i dag att det var fånigt, men nu har vi hamnat i andra diket!

Varje år sätts snöpinnar upp vid dikeskanten för att bilförare och även plogen,
ska hålla sig på rätt sida och inte hamna i diket.

Sådana "snöpinnar" var bibeln förut för folk i allmänhet.
Förr förekom det nästan aldrig svordomar i radio eller TV,
åtminstone inte i de statliga kanalerna.
Förekom det bad man om ursäkt. Inte en tillstymmelse till det idag!

Förr kunde man titta på underhållningsprogram och tycka de var trevliga.
Hur är det i dag?
Lågvattenmärket är passerat för länge sedan!
 Råkade titta lite på Melodifestivalen förra lördagen.
Denna stackars Noor (programledare), var i mitt tycke under all kritik.
Hur kan man låna sig till sådana billiga skämt?

Eller OS, som börjar i dag, handlar det om sport eller homopropaganda?
Varför blir allt så överdrivet?
 Är något PK, så vågar nästan ingen ha en avvikande åsikt!

Nu handlar nästan alla böcker om folk som farit illa:
Självmordsförsök, anorexi, självskadebeteenden, misshandel osv.
Man kan ta lärdom, sägs det.
Ok då, men annan litteratur drunknar i detta!

En sak till jag är arg på är att när man svär i svensk TV hörs eller skrivs hela svordomen ut
 men i amerikansk TV piper det!

Nu har jag vräkt ur mig det jag är arg på, just nu! Puh!

En gnällig kärring? Det bjuder jag på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar