torsdag 20 februari 2014

Varför klaga?






Har du sett en koltrast?

Nej, bild från en tidning.

Har ni redan snödroppar?

Nej, från samma tidning.
Det var ett reportage om vårtecken.

Har du gjort en Terje?
Det brukar vi säga när man fejkar en bild.
(Det var ju den naturfotografen, som la in vilda djur på sina foton, som han inte tagit själv)
Men mina bilder var ju ingen fejk egentligen, bara en längtan efter vår!

Däremot den nedre bilden visar gårdagens bilfärd i tät dimma!
- Vilken vinter, sa jag till maken.
- Vintern har inte börjat än, svarade han.
- Jag tror vintern hoppar över i år, här i södra Sverige!
Nog om just detta!

Men har ni märkt att man gärna vill klaga över något när man träffar en bekant, eller är det bara jag?
Har man inget annat att klaga över så blir det vädret!

Så hör man eller läser om någon, som verkligen har det jobbigt (man behöver bara se på Nyheterna)
då skäms man och kommer på allt man har att vara tacksam för.

I samma tidning som jag tog bilderna läste jag om en småbarnsfamilj i Fukushima, Japan,
som lever i ständig skräck efter kärnkraftskatastrofen för tre år sedan.
Man törs inte köpa något närproducerat.Det radioaktiva nedfallet mäter 30 -40 gånger högre än det tillåtna.
Varje årsdag tänker föräldrarna: Är det i år som någon av våra döttrar kommer att bli sjuk?

Så vad har jag att klaga på???

... och i dag hörde jag fågelsång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar