söndag 2 juni 2013

Knalle









Så har jag fått ett nytt yrke att lägga till på mitt CV

nämligen knalle

- ostkakeknalle, kan man säga!

Första gången i mitt liv som jag stod på en marknad och sålde egna produkter!
Först kom jantekänslan fram - inte ska väl jag?
Men jag vet ju att mina ostkakor är jättegoda, så jag stod på till de som kom att ni måste i alla fall smaka!

 För några år sedan kom min man hem med en ovanlig grej från en mässa.
Han var eld och lågor över den och berättade om olika användningsområden.
Maten tillagas i en tvåvåningsform och håller sig sedan varm länge, liksom en slags termos.
Dyr var den och jag tänkte i mitt stilla sinne, när ska vi använda den?

Nu kom den väl till pass!
Jag bakade en ostkaka i formen och höll den varm hela marknadsdagen.
Kunde bjuda på ett litet smakprov med sylt till och det uppskattades verkligen!
Till ostkakorna sålde vi egenhändigt plockade hjortron som sylt!

Hur gick det undrar ni väl?
En timme innan marknaden stängde kl 15, hade vi sålt slut, så gott som!

Roligt med lite utmaningar, åldern till trots!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar