tisdag 18 juni 2013

Mina svagheter







Det är jobbigt när man ska skriva om sånt man inte är bra på

sina svagheter
 men någon gång ska det göras.

Risken är annars att man kan få ett rykte om sig att man kan allt, tihi!

Att måla vet ni redan att jag inte är bra på
... och så är det här med det tekniska och i viss mån praktiska saker.

När jag för några veckor stod på Ölmstad marknad för att sälja ostkakor,
kom vi på att vi glömt en viktig grej hemma, så maken tog bilen och åkte för att hämta det.
Marknaden hade börjat och jag skulle servera smakportioner av ostkaka med sylt.
Maken hade köpt syltflaskan och kom på när han körde bilen på vägen hem,
hon kan nog inte öppna syltflaskan rätt.
Den som var så fiffig, bara en lätt vridning och det kommer lite och kotrollerat!
Ja, han kände mig väl, så det stämde.

Det var ju märkvärdigt tänkte jag att det ska vara så svårt att öppna en flaska!
Jag vred och drog - sönder korken,
så det kom ut jätte mycket sylt vid minsta tryck.

En annan grej är det här att steka pannkakor.
Gör det helst när inte maken är hemma!
Han kan detta nämligen!
Mina blir flotyrstekta och ändå trasiga!
Låt mig, säger maken.
Kan själv, säger jag ilsket.
Så blir det som det blir!
Löjligt?
Visst.

När han erbjuder sig att hänga upp tvätten på torkvindan, säger jag nej.
Du hänger inte upp den snyggt, säger jag.
Kläder som hör ihop ska hänga bredvid varandra!
Löjligt?
Visst.

Jag började ju med att skriva att det är jobbigt att skriva om sina svagheter, men nu är det gjort!
Var det allt?
Nej, men det räcker för tillfället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar