onsdag 5 juni 2013

Himmel och jord







Jag läser mycket böcker och bokrecensioner.
Tycker att många böcker handlar om döden, obotliga sjukdomar och allmänt tragiska berättelser.
Det finns liksom inget hopp!

Läste i DN, litteraturkritiker Åsa Beckman, citat:

Trädgårdar befriar en från dödsskräck. Jag är säker på att jag har blivit mindre rädd för att dö.
Det är för att man vänjer sig vid jorden.
När jag på knä luckrar och pysslar känns det helt rimligt att det är dit jag ska.
Jag förbereder mig, boar.....

Det är en destination som känns betydligt bättre och tryggare än himlen.
Lyssnar på radio i bilen och hamnade i Svensktoppen.
1:a ligger "Strövtåg i hembygden" med Mando Diao.
Vacker men vemodig och minnen efter en lungsjuk far.
2:a ligger "Jag och min far" med Magnus Uggla.
Som avslutas med att: Jag och min far förenas i jorden till slut,
som ursäkt till all missad tid med honom i livet!" (Ej ordagrant).

Vi som tror på Bibeln,
som talar om en underbar himmel,
är övertygade om ett liv efter detta och bör dela med oss av sådan litteratur.
Vi bör ge det vidare!

www.gedetvidare.nu
... har mycket bra litteratur av den varan!

Kolla, beställ och dela ut - för Guds skull
... eller snarare för Din egen skull!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar