lördag 29 juni 2013

Ditt värde.





I går skulle jag köpa en ny bh.

Tänkte, kan jag skriva om så triviala saker, men ok.
En bh är inte billig om man ska ha en bra en,
och i min höga ålder behöver man en som både håller in och lyfter upp!
Plockade med mig några på väg till provrummet.
En expedit frågade om storlek. Jag sa vad jag hade tagit. Hon gav mig en blick och sa:
- Det är för litet, om man tänker på omfånget.

Funderade om jag skulle ta illa upp, eller vara glad över att hon var ärlig.
Valde det senare.

- Ropa om du behöver hjälp, sa hon
medan jag gick in med de i hennes tycke för små till provrummet.
Där inne fick jag konstaterat att hon hade rätt och fick några andra att prova.

Självklart passade den dyraste bäst,
men jag var inte helt nöjd,
utan påpekade att det var lite "häng" bort mot ryggen.

-Ingen bh i världen tar bort det där, sa hon.

Nej, jag får väl träna bort det, tänkte jag - både "hänget" och bulldegen under tröjan!

Så kom jag på att när jag talade på kvinnomöten förr,
uppmanade jag de med dålig självkänsla att sätta upp en lapp på spegeln:
Du är värdefull!
Du duger!
I Guds ögon är vi alla vackra!

Kanske dags för en sådan lapp på spegeln! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar