söndag 13 maj 2012

Leva sin dröm

Ibland läser man om personer som jobbat länge med något, men haft en längtan att göra något annat.

Till slut har de kunnat leva på det som de drömt om. Leva sin dröm!

Till sommaren slutar jag som rektor och alla frågar, dels hur det känns och dels vad jag ska göra sen.

Den första frågan har jag inget svar på eftersom jag inte har slutat än och vet således inte hur det känns. Vad jag ska göra sen vet jag inte än, men drömmar har jag naturligtvis.

 Är jag nöjd med det jag gjort hitintills? Ja, verkligen! Väldigt nöjd faktiskt.
Får man tycka det när man bor i Sverige? Bryr mig inte! Det är det bästa när man är äldre, man bryr sig inte så mycket vad andra tycker. Det är jätteskönt!

 I Matteusevangeliet 5:48 säger Jesus till lärjungarna:
"Var fullkomliga, så som er fader i himlen är fullkomlig." Men här har det grekiska adjektivet "teleios" översatts fel. I själva verket betyder det fullständig, fullt utvecklad, hel.
Jesus uppmanade inte lärjungarna att vara perfekta, som Gud.

 Han uppmanade dem att vara hela, som Gud.
Så fullkomlig är jag inte, men nog har jag hel-hjärtat gjort det jag ska hitintills!

1 kommentar: