onsdag 16 maj 2012

En blunder



Har varit med om mycket intressanta saker de senaste dagarna, men måste först berätta om en blunder.

Om man tillbringar i stort sett varje dag med en vän och ändå inte känner vännen - då är det illa.

När man inte kan läsa av signalerna!

Jag talar om min kära vän, min lilla merca.

Jag har en ganska ny bilradio, som inte funkar helt ok. När man skruvar upp ljudet går den upp ett snäpp och sedan ner till noll igen. Så där håller den på.

Sebastian brukar åka med mig och tar på sig rollen av volymhöjare. Han vrider och vrider och ibland går ljudet upp och ibland ner.

I dag ville jag lyssna på CD:n med Monica Zetterlunds "Sakta vi går genom stan".
Sebastian skruvade och skruvade och plötsligt satte varningsblinkern på och jag fattade ingenting.
Hur gick det här till att både höger och vänster blinkade samtidigt? (förstod inte att det var varningsblinkers)
Stängde av motorn, blinkandet fortsatte - naturligtvis.
-Vi vänder, sa jag till Sebastian, och tar Sörens bil. Ring honom och säg det!
Vi kan ju inte köra med en blinkande bil!
Han ringde och försökte förklara vad som hänt under tiden vi körde hemåt igen.
Sören fattade inte vad Sebastian menade, jag tog mobilen och stressat försökte säga att det blinkar och blinkar hela tiden.

-Tryck på varningstriangeln på instrumentbrädan!
-Varför det? sa jag ilsket och tryckte på en triangel jag aldrig tänkt på att den fanns på instrumentpanelen.

Naturligtvis slutade blinkandet och jag förstod att Sebastian kommit åt knappen när han vred på volymknappen!

Så enkelt och skämmigt, när jag fick vända bilen och åka åt rätt håll igen!

Tror att Sören muttrade: kvinnor och bilar. Men jag vet inte ...

1 kommentar: