lördag 26 maj 2012

Ett annat träd



Min man gillar verkligen träd!

Han är ingen trädkramare precis, men kan kommentera:
- Ser du vilket vackert träd, när vi passerar.
- Var då? frågar jag och ser mig omkring.
- Aspen, eller boken, kanske han säger.

Jag är inte duktig på träd, ja björk, tall och gran kan jag, men sedan måste man se bladen för att avgöra sorten, tycker jag. Ibland hjälper inte det heller!

- Har du sett vad vackert eken syns nu, när jag tagit bort slyn omkring? frågar han.
Tittar åt olika håll, innan jag upptäcker ett stort träd, som sticker upp ovanför de andra vid sjön.

Nu på våren tycker jag det är särskilt fint med alla blommande fruktträd i trädgårdarna. Jag minns att det var det jag saknade mest de åren vi bodde i Jämtland, att få se blommande fruktträd!

Osökt kommer man in på kunskapens träd, på gott och ont! Kan kunskap vara ond, kan man fråga sig. Vi kan styras av kunskapens landvinningar, så vi stressar ihjäl oss. Detta att ständigt vara uppkopplad. Facebook, Twitter, Pinterest och appar som effektiviserar alltifrån dina matinköp till dina motionsvanor.

Att koppla ur och koppla av finns det helt enkelt ingen app för!

Stanna till och titta på ett vackert träd och andas långsamt, ett tips!

Visst är det ett vackert äppelträd på bilden?

....Eller är det päronträd .... eller rent av körsbär?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar