torsdag 10 maj 2012

Den flämtande vinterlågan



Det är märkligt med vädret!

Alla pratar om det, har åsikter om det, och ändå är det inget man kan göra något åt.

Den här vintern, till skillnad från de två senaste, gick fort. Plötsligt förstod man att vintern var nog över, snön kommer inte tillbaka och vårblommorna stod som spön i backen.
Tänker varje år, att i år ska jag verkligen njuta av våren, dofter, fågelsång och blommor. Varje morgon när jag springer försöker jag aktivt tänka på just det:
fågelsång (att jag kan höra den),
vårdofter  att jag kan känna dem),
blommor (att jag kan se dem).
Ändå går det så fort!
Såg häggen blomma och tänkte på tiden mellan hägg och syrén. Ibland är det ingen tid emellan. Det var det när man var barn. Tiden går väl fortare nu, åtminstone känns det så. Och redan snart mitten av maj!

Såg pinnen i dag och förstod att Vägverket, tror nog fortfarande på snö och is!

Glad Vår vägverket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar