lördag 10 september 2011

Frimärket

Äldste sonen var på en föreläsning med sitt jobb, där de lyssnade till en intressant föredragshållare.

Det handlade förmodar jag om att hitta rätt fokus i tillvaron och få ett så bra liv som möjligt.

Han tog som exempel att träna och leva sunt och sa att han kunde fylla hela tavlan med argument om fördelarna med att träna och ta hand om sin kropp på ett bra sätt.
Fysiskt skulle man bli piggare, sova bättre,bättre blodtryck, blodvärde och hjärta skulle må bättre osv.
Psykiskt skulle man trivas bättre med sig själv, få ett bättre humör, orka mer, bli gladare.

Men så finns det ett litet men,
stort som ett frimärke:
idag är det för kallt och det blåser, det regnar eller det kommer att bli regn idag, jag hinner inte, är jag inte lite förkyld och det är ett bra program på TV.

Behöver bara gå till mig själv, har suttit i en träningsstol varje kväll en halvtimme och tränat rygg, armar och mage. Men så började stolen att gnissla, ett ljud som blev högre och högre för varje dag och till slut gav jag upp!

Hur trevligt är det att omge sig med gnissel en halvtimme varje kväll?

Mitt frimärke.

1 kommentar:

  1. Ha,ha! Känner inte alla igen sig i det här..eller!? Dr. Phil har skrivit en bok i ämnet. Köpte den en gång på Arlanda när vi skulle resa nånstans. Fick inte läst ut den...kan det bero på då...? Handlade om just det där med ursäkterna ;) Kanske ska leta fram den..
    Ewa

    SvaraRadera