söndag 18 september 2011

Beridna högvakten

Ända sedan jag var liten har jag gillat militärmusik.




Anledningen är att min pappa alltid hade velat bli militär. Hans föräldrar tyckte att militär inte var något bra yrke och på den tiden bestämde föräldrarna vad barnen skulle bli. Då hoppade han av gymnasiet och började jobba på kontor, som han fortsatte med hela livet.

Tragiskt kanske, för intresset för det militära släppte han aldrig och säkert grämde sig för han inte fick bli det han ville!

De pojkvänner jag tog hem förhörde han noga om de skulle eller hade gjort militärtjänstgöring.
Ordet lumpen tog han aldrig i sin mun.

Intresset för marscher förde han över till mig.
Jag gillar också militärmusik och därför är jag medlem i beridna högvakten, när jag fick reda på att man kunde stödja dem genom ett medlemskap!

I dag var de i Jönköping och hade uppvisning. Jag blir så imponerad av hur de kan rida hästen samtidigt som de spelar ett instrument!

Pukhästen Harry, första bilden, som var till åren kommen tyckte jag nog var vackrast.
Hästar är för övrigt de vackraste djur jag vet!

Harry var vackrast, fastän han var äldst.

Skönhet har inte med ålder att göra, eller gäller det bara hästar?!

1 kommentar:

  1. Jag har alltid älskat den musiken också, men det ska helst vara live! Paradmusik..Hästarna är såå vackra! Har varit några gånger på slottets vaktombyte och dom där enormt stora hästarna med sina vita hovar är så mäktiga!
    Kram Ewa

    SvaraRadera