fredag 2 september 2011

Ett världsbekymmer - en strykbräda

Ibland går allt väldigt snabbt och är man då kontrollfreak är det svårt att hänga med!

I somras när vi satt på stranden på Öland slängde min man ur sig:
- Är det inte dags att vi flyttar in till stan? Han angav flera vettiga skäl, men eftersom jag vill ha koll på det mesta, kändes det som att marken drogs bort under mina fötter!

Men konstigt nog, efter några dagar insåg även jag att fördelarna med att flytta in till stan övervägde. Om ett år ungefär skulle det vara lagom tyckte vi och nappade på ett projekt som skulle vara färdigbyggt ett år framåt. Men vi fick höra att det bygget skulle dra ut på tiden och ingen visste när det skulle bli av.

Av en händelse gick vi in på Hemnet för att kanske hitta något annat intressant objekt.
Där fanns den - drömlägenheten!

Redan nästa dag tog vi kontakt med mäklaren och bokade tid för visning. Tydligen hade vi sett objektet i samma ögonblick hon lagt ut det och fick se den före alla andra - och köpte den!

När vi satt och skrev på mäklarens kontor sa hon plötsligt:
- Det finns en etta ledig i huset som jag ska gå ut med i morgon, skulle inte det vara något för Sebastian?
Naturligtvis var det det! Nästa dag satt vi på hennes kontor igen och skrev, nu för Sebastians etta!
Ja, så fort kan det gå!

Men i natt kunde jag inte sova utan låg och vred mig och maken vaknade och frågade vad det var.
- Jag vet inte var jag ska ställa strykbrädan i lägenheten, sa jag
Tror ni han tog min undran på allvar?
Många gånger har jag fått höra i dag av honom:

- Har du kommit på var du ska ha strykbrädan, ha ha?

Nästa inlägg ska jag berätta mer om den fantastiska lägenheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar