tisdag 1 september 2015

En farmors synvinkel del 2

Regn och rusk i dag, men en kort promenad med Nils i vagn får det bli.

Ett regnskydd till vagnen fanns ju med. 
Men hur i hela friden sätter man på ett sån't?
Hämtar ett paraply i bilen, som jag håller över vagnen. 
Låste inte ytterdörren.
Äsch, en kort promenad bara!
Tillbaka och upptäcker att ytterdörren är låst! 
Någon nitisk hyresgäst hade hunnit gå och låst efter sig.
Ingen nyckel har jag! 
Källardörren kanske är öppen? 
Nej
Sätter mig med Nils i min bil i regnet och ringer Nils pappa.
De har väl en nyckel under någon blomkruka eller så, tänkte jag.
- Vi har ett nyckelskåp ute med kodlås, svarar pappan.
- Javisst, det har ju vi också, men jag kommer aldrig ihåg koden!

Tar mig en kopp kaffe och sätter på TV:n, tror jag.
Den stod på när jag kom och fick en snabb instruktion om hur fjärrkontrollerna funkar.
Ja, ja tänkte jag och slängde ett halvt öga dit. Hur svårt kan det va'?
Tydligen för svårt för mig. 
Det blev myrornas krig.

Bättre att leka med Nils och bygga torn, men han var mer intresserad av min mobil när jag skulle ta kort på tornet!

Barn av sin generation, tänkte jag, och drack ur mitt kaffe. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar