lördag 26 september 2015

Ett andetag

Den här helgen är några väninnor och jag på Skördefesten på Öland.
Har inte dåligt samvete för jag roar mig - ibland.
När livet rullar på och man befinner sig i ekorrhjulet, måste man hoppa av ibland. 
I det dagliga livet med alla invandrarkvinnor, som har så tragiska livsöden, kan man lätt sjunka ner själv och i stället för att hålla dem under armarna tappar man själv taget!
När du befinner dig på ett flygplan, får du höra att du först ska sätta på dig syrgasen innan du hjäper ditt barn.
Så nu tar jag ett djupt andetag och njuter av den friska ölandsluften och allt vackert som finns här, Guds natur - helt enkelt!
Förhoppningsvis kan jag återvända med förnyad kraft och liksom örnen får nya vingfjädrar till nya uppdrag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar