lördag 19 september 2015

GÖRA sig bekymmer

Varför har jag betonat göra?
Det blev så klart för mig det bibelordet: gör er inga bekymmer..
Tillverka, framställa bekymmer. 
Det finns tillräckligt många ändå!
Det verkar som hela jordklotet skälver, vad ska det bli? 
Bekymmer med den stora flyktingströmmen 
världsekonomin, 
miljön 
ja, det mesta faktiskt.
Och jag har en gåsfot, törs man knappt nämna i sammanhanget! 
Ont i ett knä.
Har försökt med tabletter, salva mm, inget hjälper. Tog kontakt med en väldigt duktig sjukgymnast, som jag fått hjälp av med ryggen tidigare.
Nej, han var sjukskriven till nov.
Maken googlade på gåsfot och läste att massage medelst en brödkavel skulle vara bra.
Meddelar senare om det hjälper.
Lovar att inte slå maken i huvudet med den om det nu inte hjälper!
Varför skriver du inte om flyktingarnas situation?
Därför att alla andra gör det!
Och jag håller med dem.
Inte kan man hålla med alla?
Jo, alla som vill sina medmänniskors bästa utan egen vinning, kan man hålla med!
Gör er inga bekymmer. 
Det räcker med de som redan finns!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar