söndag 6 april 2014

Inget nytt







Fortsätter väl på det jag slutade sist.
Gick förbi ett skyltfönster och såg de nya vårkläderna
och där fanns sådana långbyxor jag hade som ung,
med lagda veck och vida ben.
Jag såg klänningar jag sydde i parti och minut som ung, blommiga med insydda veck, figursydda.
Måste nog vänja sig vid att modet går igen!

Lika med inredning.
Det här tyckte jag var snyggt när det var nymålat, men nu?
Barnvagnen som jag såg i NK:s fönster, var en likadan, jag själv låg i som baby.

Upptäckte att inget är nytt under solen och väntar man tillräckligt länge så blir det modernt igen!
Men vill man det?
Vänta länge?
Nej, man köper nytt och slösar på jordens resurser.

Men man kan spara om man är idérik som Monica.
Hon målar fönstret med filmjölk,
för att slippa insyn,
istället för att köpa självhäftande,
 frostade "fönster"som kostar multum! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar