onsdag 9 april 2014

Dessa bilar - igen och igen.





Jag vet, min bil har jag visat bild på flera gånger,
men det handlar ofta om den eller bilar i allmänhet när saker händer!

Många med mig har märkt att biltrafiken ökat enormt de senaste åren.
 Överallt är det köer. I går t.ex när jag skulle ut i en rondell fick jag stå i en lång kö.
Plötsligt började bilen framför mig att backa och stoppade bara några centimeter framför mig.
Så satte hon (tyvärr måste jag skriva hon eftersom det var en hon) ;-) på varningsblinkers.
Tänkte att jag måste försöka ta mig ut och köra om henne.
Efter mycket trixande och dessutom med en lastbil bakom, lyckades jag ta mig ut,
men då körde hon framåt.
In i kön igen och snart ett nytt stopp. Då backade hon igen!
La mig på tutan, hjälpte inte, hon backade på min bil och efter det varningsblinkers på!
Lastbilen bakom observerade det hela och backade de två cm han hade till godo.
Så lyckades jag än en gång ta mig ut ur kön
och såg en förfärad kvinna i bilen framför med händerna i luften!

Berättade om detta för en väninna, som berättade hur hon kört mot färdriktningen i ett parkeringshus
 och fick backa i spiralen ner och ut ur parkeringshuset!

Parkeringshus ja, lånade en bil av en av sönerna en gång,
en Suzukijeep och stod med den i ett parkeringshus.
Sent på kvällen skulle jag köra därifrån och biljetten, som det handlade om då,
fick inte bommen att gå upp.
Ringde på numret för felanmälan, inget svar.
En till bil stod där och den kvinnan som hade den, skulle köra ut.
Hon föreslog att jag skulle köra tätt efter henne när bommen gick upp,
så skulle jag nog ta mig igenom.
Tror ni det lyckades?
Hörde ett skrapande på Jeeptaket när jag passerade,
men tanken var ju god!

Blev det något märke på min pärla igår?
 Man kan se att nummerskylten är lite intryckt, men det är väl ok ändå? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar