tisdag 3 december 2013

Lys upp!






I adventstid brukar jag tycka om att titta i fönster man passerar
för det är så mysigt att se alla adventsstakar.

När jag ser tända ljus så där, så upplever jag det som att människorna där inne i husen
vill dela med sig av ljuset.
Jag får ta del av deras ljus.

Det är också mysigt med alla ljusslingor i trädgårdar och balkonger.

Man kommer osökt in på det här med "världens ljus"  - Jesus.

Hoppets stråle går igenom världen!
Över dem som bor i mörkret skall ett ljus skina klart.
Det är många som bor och lever i mörkret rent bildligt.
Det är där vi kan göra en insats och dela med oss av ljuset till dem som har det sämre.
Det behöver inte vara brist på pengar.
Man kan vara fattig på kärlek, gemenskap osv.
Ljus lyser inte bara upp, det alstrar värme.
Är vi nu satta att vara ljus så lyser vi - och ger värme!

Ser många tiggare nu för tiden på trottoaren, många är romer från Rumänien.
Ibland tittar vi bort, men som prins Daniel sa:
- Se dem i ögonen och inte över axeln.
- Så de känner att de finns!

Vi kan inte hjälpa alla människor, men någon kan vi ge något!

Alla människor är äkta!

Några av mina ljus på bilderna är inte äkta
utan lyser med batteri.
 De fladdrar som ljus och svårt att se skillnad!
Fördelen är att de orsakar aldrig eldsvåda!
Nackdelen är att de inte avger värme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar