fredag 27 december 2013

Fredagsmys






Det är många tankar som far runt i skallen så här i mellandagarna!

Man läser än här och än där.

Bl a läste jag om att lägga ut bilder på sociala medier, som jag gör just nu!
Man ska inte lägga ut sånt som retar folk.

Det som mest retar är bilder på sin hemgjorda korv! Hoppsan! Där fick jag!

Överhuvudtaget matbilder retar folk! Hellre då mysbilder.
Det tycker jag att jag gjort nu!

Det som retar folk är också bilder på selfies, alltså självporträtt.
Nja, det gör jag inte så ofta, om inte bilden på "plankan" i förra inlägget räknas!

Sociala medier är stressande, när man alltid är uppkopplad.
Man bara måste skriva om sin matlagning, karriär, träning och relationer på fb!

Vad den sista bilden beträffar har jag hämtat den från makens sociala medieinlägg.

Han tyckte det var en utmärkt bild!

Ja, om man läst Tomas Sjödins senaste bok " Det händer när du vilar." kan man hålla med.
Där skriver han om hur viktigt det är med återhämtning.
Livet består av arbete och vila, inte bara arbete.
Vilan måste erövras skriver han.

Så det är väl bara att lägga sig på soffan och vila sig lite!

Sa inte Jesus det till sina lärjungar?
"Vilen eder!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar