tisdag 8 oktober 2013

Var är vi?







När jag i rubriken ställer frågan om var vi är
så tänker jag på att allt går i vartannat på något sätt.

Förr var det skillnad på årstiderna, nu går de ihop.

I dag gjorde några väninnor och jag käringarundan.

Vi börjar i Habo på Webes godislager (som för övrigt ska flytta utomlands)
fortsätter till Ryfors chokladfabrik och
Damellas lagerförsäljning av framförallt underkläder. I Mullsjö ligger detta.
Fortsätter till Falköpings ost, där vi äter ostbuffé och handlar ost bl a.

Det var så varmt, 17 grader och vi hade enbart kortärmat på oss.
Man fick titta på naturens vackra färger för att inse att det var höst.

Så kommer vi till Falköping
där julskyltningen är i full gång och där det är juldekorationer överallt i affären.
Tomtarna kommer mot oss och man vill nästan värja sig.
Inte än väl?
Vid ingången till affärsdelen med mat trängs pepparkakor, med julbröd och glöggkex
och vi kan läsa att den stora julmarknaden börjar på torsdag.
Ja, IKEA har säkert också börjat att jula.
Ja, Jula också tänker jag! (en affär heter så!).
Köpte adventskalender till barnbarnen.
Glömmer väl var jag lagt den när advent närmar sig!

God Jul, förresten, bäst att vara ute i tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar