måndag 28 oktober 2013

Shopping






Den här veckan är ju lovvecka, ja jag är ju alltid ledig, men dottern och barnbarnen har lov
så vi tog en tur till Gällstad och butiken Lager 157.

Ni är väl hemma mitt på dan, sa maken.

Typiskt karlar, tänkte jag, tror att man åker ner och vänder i princip!

Barnbarnen 10 och 12 år hittade en bänk och sedan var de förlorade med sina mobiler.
Dottern och jag hittade både till oss själva och jag några julklappar.
Då blir det mer legalt att handla när man tänker på andra!
Vad jag inte förstår är att det är döskallar på vart och vartannat plagg?
Det gäller både barn och vuxen kläder och inte är det vackert precis!

När man går runt så där i en affär så blir det: vill ha, vill ha.

Så kom jag att tänka på samma bibelord i Matteus 6
som jag citerade förra blogginlägget
men några verser längre ner:

Varför gör ni er bekymmer för kläder?
Se på ängens liljor, hur de växer.
De arbetar inte och spinner inte.
Men jag säger er att inte ens Salomo i all sin prakt var klädd som en av dem.

...Ja, tänk bibeln är alltid aktuell!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar