lördag 12 oktober 2013

Vad är vi?




Nyligen skrev jag om "var är vi" med tanke på att årstiderna går i varandra och allt flyter i ett.

Nu tänker jag på olika åldrar, som också flyter i varandra nuförtiden!

Hur menar jag?

Låt oss ta denna vecka som exempel.
Helgen var jag med dotter och två sonhustrur i Göteborg.
Vi var på konsert, bodde på hotell och shoppade - i samma affärer!
Hade görsköj!

Tisdagen var jag med några jämnåriga väninnor på käringarallyt och hade jättetrevligt.
Har skrivit om. (Vi handlade i samma affärer).

Onsdag kväll var maken och jag och lyssnade på Vladislav Savic
som talade om spelmissbruk. (Skrivit om).
Men jag skrev inte att det var i Fjällstugan, en kväll för unga vuxna!
Nu visste vi inte att det var det förrän dagen därpå när jag läste det i tidningen.
Fast vi tyckte att det var väldigt mycket ungdomar där!

torsdagen lyssnade vi på Bodil Jönsson, som talade om när horisonten flyttar sig.
Vi var väl omkring 400 pensionärer på HLK, ett arrangemang av SU ( senioruniversitetet).
Väldigt intressant och lärorikt om åldrandet!
När man såg sig omkring var det enbart vitskallar man såg!

Efter det åkte jag till Friskis och Svettis och träffade "min" pt (personlig tränare).
Han heter Hamir och är väl omkring 25!
Skulle lära mig lite ryggövningar (för ryggen är inte 20!)

Men av Bodil Jönsson fick vi höra att nutidens pensionärer är tio år yngre
på alla områden jämfört med den förra generationen!

Det är väl det jag tyckt, att jag känner mig som 50+!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar