torsdag 29 december 2011

Vad är saligast?







Ja, nu har julen passerat och lite snopet känns det att det gick så fort!
Man planerar och förbereder och jäktar och allt ska bli klart till julafton.

Den dagen är inte längre än andra dagar, fast barn tycker det.

Något som jag känner mig nöjd med är julklapparna jag/vi gav bort.
Ett tips är att börja tänka redan under sommaren på vad man ska köpa.

Vi passerade Malung eller snarare Malungsfors i somras och där finns skinnsaker av alla de slag, så det fick bli fårskinnskuddar till barn med respektive.
Detta uppskattades, går att läsa om på formelledesign.blogspot.com

Jag fick också bra grejer bl a skinnjackan på bild.

Hur går det med klädshoppandet undrar många.
Ja tack det knallar på med små steg. Alltså det jag köpt i höst, har varit minimalt, men snyggt.
Av en väninna i Rosa Huset Funbo Uppsala, som bl a säljer " Love forever" köpte jag en tunika (se bild).
Har en väninna, vars dotter säljer plainvanilla.se. Av henne har jag köpt några plagg bl a långkoftan (se bild).

Allt är jag nöjd med!

Hur blir det när ett år passerat?
Ja, tokshoppande blir det inte!

Det är ju faktiskt roligt att få grejer, men ännu roligare att ge! Låter det ädelt? Ja, men det stämmer. Jag blev så glad när ett av barnbarnen ringde och tackade för halsbandet hon fick.
- Vad fint, sa hon, jag ska ha på mig det jämt!

Det värmde ett farmorshjärta!

1 kommentar:

  1. Bra köp du gjort, kommer du vara super snygg i!! Och kudden är så otroligt härlig och fin, är så lycklig över den :)

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera