onsdag 21 december 2011

Fåfängligheters fåfänglighet

I går var jag hos frissan.

Jag blev väldigt nöjd! Men det finns ett fåfängligt problem.
När man tvättar håret hos oss blir det grönt.
Det är något med vattnet och varmvattenberedaren som gör det.
Frissan föreslog bikarbonat i sköljvattnet och det hade jag. Efter en tids sköljning så blev håret som torrt och livlöst. Provade silverschampo, men det ska användas med försiktighet stod det på flaskan.

Förra gången jag var hos frissan färgade hon håret i någon diffus gråbrun färg, som såg dammig ut efter några veckor.Vi trodde att det gröna inte skulle synas då!
Det är det gröna, sa hon i går, som ger den dammiga looken . Vi gör det ljust igen och så kan du väl tvätta håret så ofta du kan hos någon annan!

Tänkte: jag har fyra barn i närheten med egna boenden och ogrönt vatten. Får väl turas om att tvätta håret hos dem! Så finns det dusch på jobbet och på Friskis. Det kan funka!

Ett välfärdsproblem? Ja verkligen! Många skulle vara glada åt att ha rent vatten i sin närhet!
Vad gör det med grönt hår egentligen?
Fast rött hade varit snyggare.
Är inte koppar rött?
Man säger ju kopparrött!

1 kommentar:

  1. Du är välkommen att tvätta håret så ofta du vill hos oss, annars kan du få med en vattendunk med ogrönt vatten :)

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera