lördag 20 augusti 2011

Trendspaning

Sitter och bläddrar i en inredningstidning

......och som vanligt tänker man med en suck.
O så snyggt, så skulle jag vilja ha det. Eller den prylen skulle passa hos mig!

Pratar ibland med dottern om att ändra stil i hemmet, men det skulle inte funka. Om man byter stil i ett hörn, passar det inte ihop med det övriga. Och att byta stil i hela huset skulle kosta en förmögenhet!

Jag vet man kan blanda hej vilt, gammalt och nytt nu för tiden, men en viss röd tråd är alltid mest harmoniskt. När man är utomlands blir man lätt påverkad av det landets stilkod och kanske köper med något som inte alls passar in! Det kan bli bra, som för våra vänner som var med till Vietnam och köpte med sig fyra hopfällbara stolar hem.  Väl emballerade i alla pappkartonger vi hittade och med silvertape i massor, fick de med sig dem på flyget!  Helnöjda!

Barnbarnen vill inga förändringar, utan går runt och tittar och känner på prylar med igenkännandets glädje.
"Var har ni ställt den roliga plastfågeln, som doppar huvudet i vattnet?" frågar de.
- Farmor tycker inte den är fin, muttrar farfar. Men jag kan ta fram den när ni är här.

Nog har de stailat till hemmen, som de fotograferar i tidningen, tänker jag.

Men döm om min förvåning när jag kollade sonhustruns blogg. Hon bad att få fota lite i vårt hus. Visst fick hon det. Resultatet kan ni se på hennes blogg: formelledesign.blogspot.com.

Och det är precis som det ser ut i verkligheten!



formelledesign.blogspot.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar