måndag 29 augusti 2011

Att ha kontroll eller lämna över den ...

Jag är väl inte direkt en kontrollfreak - men åt det hållet!

Det här att inte shoppa kläder t ex.
Trodde jag skulle bli immun efter ett tag och inte frestas när jag passerade en klädaffär.

Min man sa vid ett tillfälle: Det är väl skönt att slippa gå in i en klädaffär när du går förbi?
Fel, fel, fel jag är jättesugen på att slinka in och kan stå och drägla utanför ett skyltfönster.

Ingen kontroll där alltså!
I fyra ynka månader har jag stått ut!


I morgon ska jag förnya receptet på min blodtrycksmedicin.
Jag vet att läkaren kollar trycket. Och bara med den vetskapen känner jag hur trycket ökar!
Intalar mig att vara lugn,
trycket är bra när jag mäter hemma men det hjälper inte,
jag kan inte intala mig att vara lugn!

Har jag kontroll över något egentligen? Ja, över stunden jag sitter här och skriver men inte mycket mer!

Skönt man har en tro på en Gud som har  kontroll på allt.

Han vet ju till och med hur många hårstrån jag har ... vad han nu ska med den vetskapen till!!

1 kommentar:

  1. Att vara kontrollfreak är ett handikapp...
    Ser fram emot att shoppa ihop snart :)

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera