fredag 3 juni 2011

En cykeltur

Skulle jag skrivit det här inlägget i går kväll, hade jag fått stå och skriva!

Varför?

Jag hade cyklat 3,5 mil på en i och för sig ganska ny cykel, men inte cyklat över huvud taget på sådär en 5 - 6 år. Min man är pigg på att föreslå olika aktiviteter för att röra på sig och detta var ett.
Vi skulle cykla utmed Göta kanal.

Jämn och fin väg, inga backar över huvud taget och fint väder var det lovat.

Sagt och gjort! Han hade för några år sedan inhandlat var sin hopfällbar cykel för att vi lätt och smidigt skulle kunna ta dem i bilen och cykla vid lämpligt tillfälle. Jag var måttligt intresserad, men ändå. När vi nu äntligen kom till skott kände jag redan när jag satte mig på cykeln att jag skulle nog haft ett mjukt sadelskydd. Men det hade jag ju inte och sadeln var av hårdplast.
Ja, cykelvägen var rak, men en grusväg, som man också använde som ridväg. Hästhovarna gör hålor i vägen, så den var lite guppig, vilket inte gjorde saken bättre. Det fina vädret dröjde, det regnade inte, men blåste rejält motvind. Hur som helst kom vi till Brunneby Musteri och Restaurang  nästan framme i Borensberg.
Där vi stannade och åt en fantastisk lunch, sittande på mjuka stolar! Frågade maken gång på gång om han inte hade ont någonstans. Nej, det hade han inte! Men, jag som ändå har skaplig kondition, joggar varje morgon? Är våra bakdelar annorlunda byggda? Ja, så måste det ju vara. Vi är mjukare och känsligare för stötar helt enkelt. Vi kom fram lyckligt och väl, men att motvind dit, kan bli motvind tillbaka, det fattar jag inte!
Kan det ha varit fartvinden ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar