fredag 10 juni 2011

Skolavslutning!



I denna ljuva sommartid...
Ja, nu är det sommarlov för våra elever!!!!
- medan jag har några veckor kvar att avsluta läsåret!

Ny klänning?!!

Ja, men en gåva från en god vän, som säljer kläder och smycken.
Gå gärna in på deras hemsida: plainvanilla.se och titta på sortimentet!

De senaste veckorna hade jag tänkt på vad roligt att haft en ny somrig klänning till alla avslutningar jag ska medverka i.
Men mitt beslut står fast: inga klädköp!
Så kom denna på posten. Visste hon som skickat den något? Nej, men Gud måste väl uppskattat mitt beslut!!

Vad pratade jag om på avslutningarna?
På en höll jag en minipredikan ( jag jobbar ju på en kristen skola!)
Tyckte det blev bra. Läs och begrunda!

Träd i frälsningshistorien:

Livets träd  1 Mos 2:9  Det förlorade paradiset
Kunskapens träd  1 Mos 2:17  Syndafallet
Korsets träd  1 Petr 2:24  Återlösningen
Livets träd  Upp 22:14  Det återfunna paradiset

Lycka ...

... att kunna ha avslutning i en kyrkolokal OCH få önska de närvarande Guds välsignelse!

1 kommentar:

  1. Du är vacker som en sommardag ; )
    Kram dottern

    SvaraRadera