måndag 6 juni 2011

Låt oss byta grejer med varann....

Unga människor gör många bra saker bl a köper de och säljer på blocket.

Jag vet att många äldre gör det också, men inte så ofta. Vad är det som är bra med det?

De samlar inte på sig så mycket och köper gärna begagnat.
Frågar ibland mina vuxna barn.
- Varför säljer du det? Du kan ju behöva det en annan gång.
Men får till svar:
- Då köper jag nytt på blocket!

Hörde att svensken i genomsnitt har grejer för ca 25 000 kr, som han/hon inte behöver.
En bra idé verkar vara bakluckeloppis. Såg ett helt fält tätt packat med bilar, med öppna bagageluckor och massor med folk. Det inbringade kanske inte så mycket pengar, men det såg kul ut!

Läste en västerländsk version av Herren är min herde.

Mammon är min herde, må pengar och prylar aldrig fattas,
Han låter mig sällan vila i sköna sängar, men han för mig till Eurostop där jag får gå,
han vederkvicker min själ, han leder mig till Hennes & Mauritz för deras rätta prisers skull.
Och om än KappAhl och OnOff och Biltema är stängt, så är dock Maxi öppet där jag kan trösta mig.
Du bereder för mig en status i mina grannars åsyn, du låter mig smörja kråset med feta rätter och låter mina skulder flöda över.
Begär, endast och åtrå efter mer skall följa mig i alla mina livsdagar och jag skall längta efter att få tillbe i dina varuhus, evinnerligen.

Tänkvärt, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar