lördag 25 juni 2011

Midsommarlöfte....

Det här med "no shopping" är inte så lätt, men konstigt nog så löser det mesta sig på ett bra sätt.

Jag hade sett en snygg pall i en annons som jag bara måste ha. Gick runt i huset och funderade var den skulle kunna passa.
- Kolla måtten först sa min kloka man, så du vet var den får rum.
Efter mycket letande hittade jag annonsen och läste att pallen var en meter lång!
Det fanns inte en enda tom vägg som var så lång som en meter! Märkligt att en meter är så lång!
- Lägg ner det, sa maken som inte tyckte pallen var särskilt snygg och så kostade den nästan 800 kr. Motvilligt lade jag ner projektet. Men i hallen skulle det vara så snyggt med en pall. I dag när jag var på övervåningen fick jag syn på en pall, som jag nyligen fått av en moster. Den passade perfekt!

En annan grej!  Jag läste att det är modernt att klippa av ett par jeans, rulla upp några varv och-vips har man ett par shorts!
I insamlingspåsen hade jag lagt ett par 10-åriga jeans. Sagt och gjort, klippte av dem och skulle prova. Nja, på 10 år hade det hänt en del...

.... så nu får jag göra en överenskommelse till med mig själv.

Inget godis och inga kakor! Puh!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar