torsdag 13 augusti 2015

Städhjälp

Så skulle jag prova min självgående dammsugare i går.

Var ju tvungen att kolla så den tog överallt. Ja, om inte det var mattor i vägen eller en sladd, som den trasslade in sig i, så funkade det!
Conclusion: veckostädningen får man nog hjälpa den med, men där emellan är det ok!
Tänkte på hur det var förr. Minns när vi bodde i Åmål och jag gjorde som mamma, hängde upp mattorna på mattstången och piskade dem, så det stod härliga till.
En gång såg jag en man stå och iaktta mig och efter en stund ringde han på.
Han var dammsugarförsäljare.
- Vad har mattorna gjort för ont, eftersom du slår dem så? frågade han.
Så tog han fram sin dammsugare och dammsög de mattor jag just piskat.
Så visade han hur mycket damm som fanns i mattorna! Mycket!!
Men jag köpte inte hans dammsugare .
Han muttrade när han gick:
- Vill du ha det skitigt, så var så god!
Ja, andra tider nu. Ser aldrig någon piska mattor!
Vad gjorde jag i går när den självgående jobbade på?
Tog en kopp kaffe, förstås!
Tyckte jag kunde unna mig det!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar